Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x

Tania-Paczka.com.pl

Zamów kuriera

oblicz dokładnie koszty wysyłki

x x

Panel Klienta

Płatności obsługuje

Paczki dostarcza

Regulamin

Firma Tania-paczka.com.pl nie świadczy usług transportowych i nie jest firmą kurierską. Jest serwisem brokerskim, przez który można zakupić usługe firmy kurierskiej DPD i odpowiada wylacznie za przeslanie poprawnego zlecenia klienta do odpowiedniego dpd w Europie

Od momentu przeslania zlecenia odbioru paczki do dpd  ,odebrania paczki –przesylki przez kuriera dpd ,odpowiedzialnosci za usluge przejmuje przewoznik czyli dpd Polska.

Za wszelkie inne czynnosci jak , (,opóźnienia w odbiorze,opóźnienia w dostawie ,kradzieże,uszkodzenia ,zaginiecia,doręczenia na bledne adresy odbioru ,poszukiwania zaginionych paczek etc.  ) odpowiada DPD Polska
Wszelkie wiec reklamacje związane z Panstwa przesylka sa przesylane do dpd Polska.

Każda paczka w swoją cenę ma wliczone ubezpieczenie do kwoty 1000 zł. Do tej sumy firma DPD odpowiada za przesyłkę jako przewoźnik towaru.

Jeśli w ustalonym dniu Kurier Dpd nie odebrał paczki z przyczyn losowych, (mogących wyniknąć np. z awarii auta, kurier nie zastał klienta pod wskazanym adresem, złych warunków pogodowych zwłaszcza zimą...) prosimy o natychmiastowy email w Dziale Kontakt, tak aby mozna było jak najszybciej zamówić kuriera na przyjazd po paczki, w nastepnym dniu lub w dogodnym dla Panstwa terminie.

Wazne dla klientow!!!

Jednoczesnie informujemy naszych klientow  ze nie wystawiamy ani faktur ani rach.uproszczonych.

Kurierzy odbierajacy paczki nie pobieraja oplat za paczki jak rowniez nie uczestnicza w wazeniu paczek,paczki maja byc gotowe do odbioru z waga do max31.5kg i,max.wymiarem do 300cm ,,jesli natomiast przesylka zostanie zwazona w sortowni DPD i waga paczki przekroczy 31.5kg!!! lub max.gabaryt 300cm!!,paczka jest transportowana dalej do odbiorcy zgodnie z Listem Przewozowym a ,nadawca paczki lub odbiorca paczki musi sie liczyc z kara  30funtow, ktora zostanie mu doliczona przez Dpd Polska za nadwage paczki.

Dotyczy odbiorow z Europy do Polski
Numer trackingowy paczki dostaje klient na email nadawcy paczki w noc poprzedzajaca odbior paczki około 1.30 do 2.30 od dzialu dpd Polska z emaila , InfoAgent@dpd.com.pl ,kurier przywozi gotowe etykiety i nakleja na paczke ,a kopie ma zostawic nadawcy paczki jako potwierdzenie odbioru tej paczki.


Dotyczy odbiorow z Polski do Europy
Dane odbioru z Polski do Europy klient dostaje automatycznie po oplacie zlecenia a w zalaczniku emaila otrzymuje List przewozowy do wydrukowania i do  naklejenia na paczke i Protokol do podpisu dla kuriera

Jeśli klient nie dostanie na swój email numeru trackingowego paczki,czy tez Etykiet do wydrukowania na paczki z Polski do Europy(prosimy o sprawdzenie informacji nawet w SPAMIE)proszę przeslac nam email z za pytaniem o numer tracking zlecenia ,a my prześlemy państwu wasz numer trackingowy paczki ,lub Etykiety do wydrukowania

Zamowienia na paczki na stronie Tania-paczka.com.pl mozna skladac na kazdy dzien roboczy obowiazujacy w UK jak i w Polsce jak i w kazdym innym kraju Europy ,strona  dziala w systemie 24/7 (nie dotyczy to roznych dni wolnych i dni Swiatecznych obowiazujacych w kazdym kraju Europejskim,nie odpowiadamy za takie sytuacje ze system przeslal zlecenie odbioru a w tym kraju jest akurat Swieto,lub w tym rejonie tego kraju akurat nie bylo Swieta i zlecenie nie zostalo zrealizowane,lub ze kurier zjawil sie szybciej niz jest to w zleceniu, )

!!!!!!!!!NOWE PRZEPISY DPD POLSKA DOTYCZACE PAKOWANIA PACZEK!!!!!!!

WYMIARY PACZKI

Najdłuższy bok może mieć maksymalnie 175 cm
2 x długość + 2 x szerokość + 1 x wysokosc-(najdłuższy bok paczki )= 300 cm

Waga i wymiary przesyłki.
Zamawiający jest odpowiedzialny z
a podanie rzeczywistej wagi oraz wymiarów przesyłki.

Paczka powinna miec ksztalty standartowe. Jeśli Panstwa przesyłka okaże się większa lub cięższa niż maksymalna waga dopuszczana dla usługi "DPD Classic" ,Lub Panstwa przesylka ma ksztalty niestandartowe


•Paczka o kształcie cylindrycznym, okrągłym, owalnym: np. tuby, bębny, beczki itp.;
•Paczka o nieregularnych kształtach, w tym przesyłki, które nie są zapakowane w karton/opakowanie o regularnych kształtach;
jak plecaki,torby,walizki,opakowania kartonowe,drewniane,metalowe musza byc zapakowane w opakowania kartonowe
•Paczka owinięta w materiał uniemożliwiający(strecz -folie etc) swobodne przesuwanie po sorterze;

•Opony, jeśli są zapakowane niezgodnie z wytycznymi;
•Paczka której najdłuższy bok przekracza 1.75 cm;
•Paczki, których gabaryty nie pozwalają na transport taśmociągiem i wymagają ręcznej obsługi.

 

W związku z wprowadzeniem dopłat strefowych przez przewoźnika DPD Polska, na trasie Polska - Zjednoczone Królestwo, do każdej przesyłki będzie doliczana dopłata w wysokości 10 GBP przy nadaniach z Polski na poszczegolne kody pocztowe UK:

BTxx-xx, IMxx-xx, KWxx-xx, PH16-50, FK17-21, IVxx-xx, PA20-38, PO31- 41, GYxx-xx, JExx-xx, PA41-49, TR21-25, HSxx-xx, KA27-28, PA60-80, ZExx-xx

Dane od dpd Polska
Szanowni Państwo

W przypadku przesyłek nadanych w serwisie międzynarodowym drogowym, kara za nadwagę liczona jest, gdy waga paczki przekracza 31,5kg ,lub gdy gabaryty paczki przekrocza 300cm,lub gdy paczka ma Niestandartowe ksztalty kod-96. Firma DPD Polska obciąża kosztami płatnika za usługę - firmę, która ma podpisaną umowę. Waga i gabaryty przesyłki sa weryfikowana w naszych sortowniach
Z poważaniem
----------------
Jolanta Ostrowska
Contact Center
DPD Polska Sp. z o.o.
02-274 Warszawa, ul. Mineralna 15
cc@dpd.com.pl
http://www.dpd.com.pl

 

 

1. Zasady Ogólne Dpd Polska

WAZNE INFORMACJE DLA NADAJACYCH PACZKI !!

Strona internetowa Tania-paczka dziala w systemie 24/7 co oznacza ze dziala automatycznie a to oznacza ze zlecenia sa przesylane automatycznie do realizacji do Dpd i w gesti klienta jest zapoznanie sie z warunkami przewozu paczek,jak rowniez w gesti klienta jest poprawne wypisanie danych nadacy i odbiorcy jak i daty odbioru paczki-paczek przed przeslaniem zlecenia do realizacji w Dpd

Po zakresleniu  ponizszych warunkow
Zgadzam się na warunki przewozu oraz nie przesyłam niczego z listy zakazanych przedmiotów( dane sa podane w zakladce Jak przygotowac paczke do transportu ,gdzie jest tez link

Towary zabronione oraz Towary objęte restrykcjami w obrocie międzynarodowym

Zapoznałem(am) się z opisem oraz regulaminem oferty usługi Tania-paczka

Firma Tania-paczka nie odpowiada za  dane podane w zleceniach poniewaz zlecenia sa przesylane automatycznie do realizacji do Dpd Polska a klient przesylajac zlecenie zapoznal sie z warunkami przewozu przez Dpd Polska i z Warunkami strony Taniapaczka24h i te warunki podane na stronie internetowej Tania-paczka Zaakceptowal

1.1 Firma Tania-paczka  z siedzibą w Wielkiej Brytani jest właścicielem strony  www.tania-paczka.com.pl.

1.2 Warunki określają zasady współpracy pomiędzy firmą DPD Polska Sp. z o.o., osobami, którymi firma się posługuje przy wykonywaniu usługi i jej agentami, zwanymi dalej DPD Polska, a jej Klientami, nie będącymi konsumentami w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 50, Poz. 331) zwanymi dalej Zleceniodawcą, oraz Odbiorcami przesyłek w zakresie przesyłania i doręczania przesyłek w ruchu międzynarodowym.

1.3 DPD świadczy usługi spedycyjne oraz usługi pocztowe ("usługi") w obrocie międzynarodowym w zakresie zgodnym z aktualnie obowiązującym cennikiem.

1.4 Zleceniodawca deklaruje na liście przewozowym fakt nadania przesyłki z korespondencją poprzez zakreślenie rubryki DOX znajdującej się na liście spedycyjnym lub na innym równoważnym dokumencie przewozowym.

1.5 Złożenie zamówienia przez klienta oznacza zapoznanie się i akceptację niniejszych Warunków oraz regulaminu Przewoźnika.

1.5 Po złożeniu zamówienia Zleceniodawca otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą opłacenie usługi, informację o terminie przyjazdu Przewoźnika celem odebrania przesyłki oraz numer przesyłki pozwalający śledzić jej położenie.

1.6 Firma Tania-paczka.com.pl jest pośrednikiem wykonania usługi. Za wykonanie usługi pełną odpowiedzialność ponosi DPD Polska.


2. Zakres usług

2.1 Zakres usług spedycyjnych świadczonych przez DPD Polska na rzecz Zleceniodawcy, ustalany jest dla każdej przesyłki w sporządzonym liście spedycyjnym, przy czym może on obejmować następujące czynności:

2.2 DPD Polska może powierzyć wykonywanie czynności zleconych przez Zleceniodawcę osobom trzecim.

2.3 DPD Polska świadczy określone powyżej usługi spedycji we własnym imieniu lecz na rachunek Zleceniodawcy. W szczególności DPD Polska działając jako zastępca pośredni będzie zawierał umowy z przewoźnikami dokonującymi przewozu przesyłki powierzonej do obsługi spedycyjnej.


3. Zawarcie umowy i list spedycyjny

3.1 Dowodem zawarcia umowy o świadczenie usług jest list spedycyjny sporządzony zgodnie ze stosowanymi przez DPD Polska standardami.

List spedycyjny zawierać powinien co najmniej:

3.2 Zleceniodawca, podpisując list spedycyjny, potwierdza zgodność deklarowanych danych ze stanem faktycznym jak również znajomość niniejszych Warunków oraz znajomość warunków stosowanego przez DPD Polska cennika, które z momentem podpisania listu spedycyjnego stają się dlań wiążące.

3.3 Kopię listu spedycyjnego zatrzymuje Zleceniodawca.


4. Obustronne zobowiązania i brak odbioru przesyłki przez adresata

4.1 Przesyłka, po podpisaniu listu spedycyjnego zostaje odebrana od Zleceniodawcy i doręczana zgodnie z dyspozycjami zawartymi w liście spedycyjnym.

4.2 DPD Polska zobowiązuje się wykonać powierzone usługi w taki sposób, aby przesyłka przyjęta do przewozu mogła być wydana jej odbiorcy w dniu określonym w treści listu spedycyjnego.

4.3 W przypadku, gdy wskazany odbiorca odmówi przyjęcia przesyłki, jest ona zwracana Zleceniodawcy na jego koszt.

4.4 W przypadku, gdy wydanie przesyłki w terminie ustalonym w liście spedycyjnym będzie niemożliwe z innych przyczyn niż wskazane powyżej w pkt 3, DPD Polska niezwłocznie poinformuje Zleceniodawcę o takiej okoliczności, wyznaczając Zleceniodawcy termin do udzielenia dalszych zleceń oraz złożenia oświadczenia co do pokrycia kosztów związanych z wykonaniem takich zleceń. W przypadku, gdy w wyznaczonym terminie Zleceniodawca nie złoży stosownych oświadczeń, przesyłka zostanie zwrócona Zleceniodawcy na jego koszt.


5. Rozporządzanie przesyłką

5.1 Dopóki przesyłka znajduje się w posiadaniu DPD Polska lub dopóki DPD Polska może nią rozporządzać za pomocą dokumentów, DPD Polska przysługuje prawo zastawu na niej, celem zabezpieczenia należności DPD Polska, w szczególności należnego wynagrodzenia DPD Polska oraz innych kosztów, opłat, wydatków poniesionych w związku z wykonywaniem usługi jak również wszelkich innych należności wynikających z innych usług świadczonych przez DPD Polska lub osoby trzecie na rzecz Zleceniodawcy.


6. Opakowanie

6.1 Zleceniodawca jest zobowiązany wydać przesyłkę DPD Polska w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i wydanie bez ubytku i uszkodzenia.

6.2 Przesyłki, które ze względu na swoje właściwości lub zawartość wymagają opakowania, Zleceniodawca zobowiązany jest oddać w opakowaniu spełniającym wymogi DPD Polska.

Opakowanie powinno między innymi:

6.3 Opakowanie i zabezpieczenie przesyłki wlicza się do jej masy.

6.4 W przypadku, gdy Zleceniodawca dostarczy do DPD Polska przesyłkę nie opakowaną lub opakowaną niewłaściwie DPD Polska będzie uprawniony do zapakowania przesyłki we właściwy sposób, na koszt Zleceniodawcy.

6.5 DPD Polska nie ponosi odpowiedzialności za przesyłki łączone.


7. Zawartość przesyłki

7.1 Zleceniodawca gwarantuje, iż zawartość każdej przesyłki jest prawidłowo zadeklarowana, opisana w liście spedycyjnym.

8. Odmowa przyjęcia przesyłki i przedmioty zakazane

8.1 DPD Polska odmawia przyjęcia do obsługi spedycyjnej albo może odstąpić od wykonania usługi po zawarciu umowy, jeżeli:

8.2 Zleceniodawca zobowiązuje się do wydania DPD Polska wszelkich dokumentów wymaganych przez odpowiednie przepisy do dokonania przewozu przesyłki.

8.3 W przypadku stwierdzenia, po przyjęciu przesyłki celem wykonania usługi, naruszenia przez Zleceniodawcę powyższych postanowień punktu 1, zapłaci on karę pieniężną w wysokości pięciokrotnej kwoty należnej DPD Polska z tytułu opłaty pobieranej za usługę.

8.4 Zapłata kary, o której mowa w punkcie 3, nie pozbawia DPD Polska prawa dochodzenia odszkodowania przewyższającego jej wysokość na zasadach ogólnych.


9. Weryfikacja zawartości

9.1 Przed przyjęciem przesyłki do obsługi spedycyjnej DPD Polska może żądać od Zleceniodawcy jej otwarcia w celu sprawdzenia, czy przesyłka odpowiada oświadczeniom Zleceniodawcy, zawartym w liście spedycyjnym, w szczególności czy zadeklarowana wartość odpowiada rzeczywistej i czy nadawana przesyłka nie podlega wyłączeniu z usług oraz w celu sprawdzenia zabezpieczenia wewnątrz opakowania.

9.2 W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że przemieszczanie przesyłki może spowodować uszkodzenie innych przesyłek lub mienia DPD Polska, DPD Polska może żądać jej otwarcia przez Zleceniodawcę, a w przypadku gdy wezwanie Zleceniodawcy do otwarcia przesyłki jest niemożliwe lub było bezskuteczne, może zabezpieczyć przesyłkę na własny koszt w sposób zapewniający bezpieczeństwo obrotu usług.


10. Zatrzymanie i zabezpieczenie przesyłki

10.1 Zleceniodawca przyjmuje do wiadomości, iż DPD Polska w okolicznościach uzasadniających domniemanie działania wbrew niniejszym Warunkom lub też aktu niezgodnego z obowiązującymi porządkiem prawnym niezwłocznie powiadamia właściwe służby oraz zatrzymuje i zabezpiecza przesyłkę do chwili dokonania oględzin przez te służby.


11. Poprawne adresowanie przesyłki

11.1 Zleceniodawca ma obowiązek zamieścić na przesyłce bądź jej opakowaniu podany na liście spedycyjnym adres, który musi być czytelny, bez śladów wycierania lub skreśleń, a w szczególności musi posiadać kod pocztowy. DPD Polska może zwolnić Zleceniodawcę z powyższego obowiązku na podstawie wyraźnego pisemnego oświadczenia.


12. Przyjęcie przesyłki a domniemanie zgodności z regulaminem

12.1 Przyjęcie przez DPD Polska przesyłki do obsługi nie uzasadnia domniemania, iż jej opakowanie i zawartość odpowiadało postanowieniom zawartych w niniejszych Warunkach.


13. Prawo odmowy wykonania usługi

13.1 DPD Polska ma ponadto prawo odmówić wykonania usługi w przypadku:


14. Opłata za usługę

14.1 Opłata za usługę oraz inne czynności związane z jej wykonaniem ustalana jest według aktualnie obowiązującego cennika Tania-Paczka.com.pl i płatna jest w momencie złożenia zamówienia przez serwis Tania-Paczka.com.pl.

14.2 Każdy Zleceniodawca ma prawo żądać informacji na temat aktualnego cennika lub wyceny usługi spedycyjnej.

14.3 Niezależnie od zapłaty wynagrodzenia ustalonego zgodnie z obowiązującym cennikiem. Zleceniodawca zobowiązuje się zwrócić DPD Polska wszystkie wydatki, które DPD Polska musiał ponieść w celu należytego wykonania zlecenia.

15. Ubezpieczenie przesyłki

15.1 Przesyłki wysyłane usługą DPD Classic są objęte ubezpieczeniem zawartości do 1000 PLN za każdą paczkę w cenie przesyłki.

15.2 Zleceniodawca podpisując list przewozowy stwierdza tym samym, iż zapoznał się z warunkami umowy ubezpieczeniowej i akceptuje je jako obowiązujące w świadczonej usłudze.


16. Odmowa przyjęcia odpowiedzialności

16.1. DPD Polska nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi, jeżeli nie można przypisać DPD Polska winy, a w szczególności jeśli:

16.2 Usługa uznana będzie za niewykonaną w przypadku, gdy:


17. Opóźnienie doręczenia

17.1. W przypadku opóźnienia w doręczeniu przesyłki, Odbiorca musi zaznaczyć ten fakt na liście spedycyjnym lub innym równoważnym dokumencie w obecności przedstawiciela DPD Polska. Wymagane jest podanie daty i godziny doręczenia oraz przyczyny opóźnienia doręczenia przesyłki (podana przez przedstawiciela DPD Polska). W przypadku udokumentowanej odmowy przyjęcia przesyłki przez Odbiorcę przesyłka jest zwracana do Zleceniodawcy na jego koszt.

17.2 Przesyłkę, która nie nadeszła do miejsca przeznaczenia wskazanego w liście spedycyjnym w ciągu 30 dni od upływu przewidywanego terminu wykonania usługi, uważa się za utraconą.

17.3 Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi wygasa wskutek przyjęcia przesyłki bez zastrzeżeń. Nie dotyczy to jednak roszczeń z tytułu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki zgłoszonych przez Odbiorcę do DPD Polska nie później niż w terminie 7 dni od przyjęcia przesyłki.

18. Reklamacje

18.1 Wszelkie reklamacje związane z wykonaniem usługi przyjmuje Centrala DPD Polska.

18.2 Podmiotami uprawnionymi do zgłoszenia reklamacji są:

a) Zleceniodawca;

b) Odbiorca w przypadku, gdy Zleceniodawca zrzeknie się na jego rzecz swego prawa do dochodzenia roszczeń; z zastrzeżeniem lit c);

c) Odbiorca, któremu przysługuje prawo rozporządzania przesyłką i będący jednocześnie

konsumentem.

18.3 Wszelkie reklamacje dotyczące stwierdzonego ubytku lub uszkodzenia jak również związane z opóźnieniem w doręczeniu przesyłki winny być zgłoszone pisemnie w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia odbioru przesyłki, a w przypadku niewykonania usługi licząc od dnia, o którym mowa w 17 ust. 2. W terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania przez DPD Polska Reklamujący zobowiązany jest dostarczyć wszelkie dokumenty niezbędne do rozpatrzenia jego reklamacji.

18.4 Prawo do dochodzenia roszczeń wynikających z reklamacji ulega zawieszeniu do czasu uregulowania przez Zleceniodawcę wszelkich należności, opłat, kosztów i innych wydatków poniesionych przez DPD Polska z zachowaniem warunków, o których mowa w punkcie 2 powyżej.

18.5 Reklamacje zgłoszone po terminie, reklamacje nieścisłe lub niekompletne, reklamacje uzupełnione po terminie lub reklamacje wniesione przez osobę nieuprawnioną traktuje się jak nie wniesione.

18.6 Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać:

18.7 Po rozpatrzeniu reklamacji Centrala powiadamia na piśmie Reklamującego, w terminie 30 dni od otrzymania pełnej dokumentacji reklamacji, o uznaniu, częściowym uznaniu lub oddaleniu reklamacji. W każdym z powyższych przypadków powiadomienia zawiera:

18.8 Zleceniodawcy nie przysługuje prawo potrącenia kwot roszczenia od aktualnych, przeszłych bądź przyszłych zobowiązań wobec DPD Polska.

18.9 Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną w przypadku odmowy uznania reklamacji przez DPD lub Ubezpieczyciela w imieniu DPD, albo niezapłacenia dochodzonej należności w terminie 3 miesięcy od dnia wniesienia kompletnej reklamacji.


19. Odpowiedzialność za przewoźników i spedytorów

19.1 DPD Polska jest odpowiedzialny za przewoźników i dalszych spedytorów, którymi posługuje się przy wykonaniu zleconych usług, chyba że nie ponosi winy w wyborze zgodnie z art. 799 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 18 maja 1964 r., Nr 16, Poz. 93 ze zm.)..


20. Odpowiedzialność osób trzecich

20.1 W przypadku, gdy zgodnie z postanowieniami 19 niniejszych Warunków odpowiedzialność za ubytek, utratę, uszkodzenie lub inną szkodę w związku z wykonaniem usługi ponosi przewoźnik lub dalszy spedytor, DPD Polska niezwłocznie dokona przelewu (cesji) przysługujących mu wobec tych osób uprawnień i roszczeń na Zleceniodawcę.


21. Spór cywilnoprawny

21.1 Spór cywilnoprawny między Zleceniodawcą Odbiorcą a DPD Polska może być zakończony polubownie w drodze postępowania mediacyjnego.

21.2 Postępowanie mediacyjne prowadzi Prezes UKE w trybie określonym w art. 62a ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawa pocztowe (tj. Dz.U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159).

21.3 Spór cywilnoprawny pomiędzy Zleceniodawcą lub Odbiorcą przesyłki a DPD Polska może być także zakończony w postępowaniu przed stałym polubownym sądem konsumenckim przy Prezesie UKE działającym na zasadach określonych w art. 110 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004, Nr 171, poz. 1800).


22. Zapoznanie się z warunkami

22.1 Niniejsze Warunki znajdują się w Centrali i we wszystkich oddziałach DPD Polska. Zleceniodawca jest zobowiązany do zapoznania się z Warunkami przed przekazaniem przesyłki DPD Polska.


23. Prawo

23.1 W sprawach nieuregulowanych niniejszymi Warunkami stosuje się odpowiednie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks Cywilny (Dz. U. z 18 maja 1964 r., Nr 16, Poz. 93 ze zm.), ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tj. Dz. U. z 2008 r., Nr 189, poz. 1159) oraz innych aktów normatywnych, w tym umów międzynarodowych i konwencji, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.


24. Bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa

24.1. Niniejsze Warunki nie dotyczą konsumentów, o ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej.

realizacja: kokoma.pl - serwisy kurierskie